WERKELIJKHEID IN MINIATUUR



De expositie zal bestaan uit een tweetal H0-banen met ruim 1200 meter rails, ontelbare wissels, kruisingen, etc., honderden modelhuizen, duizenden bomen en andere scenery. Dit alles bewoond door duizenden miniatuur figuren. State-of-the-Art elektronica en computer technologie. Ruim 15 kilometer bedrading wordt gebruikt om alles automatisch te sturen.

Verdeeld over ruim 350 m2 bevinden zich 2 enorme tafels, zowel op de boven- als beneden verdieping.

In totaal rijden er ruim 120 treinen op deze tafels, voorzien van blokbeveiliging, seinen, overwegen, bruggen, etc., etc.. Verder zijn er tandradbanen, Standseilbahn, kabelbaan en het Faller Car Systeem te bewonderen.

Bovendien is er een volledig zogenaamd "Bahnbetreibswerk" (een loc. depot met draaischijf) voorzien van inspectiekuilen, een bekolings-, water- en bezandingsinstallatie. Maar ook een ontslakking, vlampijpreiniging, reparatiehallen, andere noodzakelijke gebouwen, etc. bevinden zich op dit terrein. Ergens anders op de baan ontbreekt natuurlijk niet een kolenmijn.

Daarnaast zijn er vitrines met oude modellen, memorabilia en diorama's te bezichtigen.

Bovendien is er ook een video hoek.

© 2008-2017 Jan A. Theulings

INDELING BOVENVERDIEPING

De tafels "Ober-Läegerli"en "Ober-Läegerli West", die nu op de bovenverdieping gebouwd zijn, zijn via de Gedempte Uberlinger See met elkaar verbonden. Door middel van 2 ondergrondse tunnels kunnen de ruim 58 treinen die op dit spoor rijden van "Ober-Läegerli" naar "Ober-Läegerli West" komen en omgekeerd.

Op het tafelgedeelte "Ober-Läegerli" is ook een Standseilbahn in werking die de verbinding onderhoudt tussen het tandradstation en de kabelbaan naar de skipiste.

In het gedeelte van "Ober-Läegerli West" is in het landschap ook een werkende dorpskermis gebouwd

Voor meer actuele informatie over de actuele bouw zie menu: De Bouw of klik hier
INDELING BENEDEN VERDIEPING

Op de beneden verdieping komen eveneens 2 tafels die via het Hochdorff Gebergte met elkaar zijn verbonden. De ongeveer 60 treinen die op deze tafels rijden zullen via diverse tunnels Unter Läegerli" met elkaar verbinden.

Eveneens is op deze tafels het Faller Car systeem te bewonderen.

Op het linkergedeelte van de tafel is het loc depot Nidda. Hier werden in vroegere dagen stoom locomotieven onderhouden en gerepareerd.

Het loc depot is een getrouwe afspiegeling hoe stoom locs werden ontslakt en weer voorzien werden van van kolen, water en zand. Uiteraard is er ook een werkende draaischijf te bewonderen.
Vanaf begin 2009 worden hier foto's , video clips, etc. van de reeds gebouwde banen getoond.

Voor meer actuele informatie over de actuele bouw zie menu: De Bouw of klik hier

Terug naar boven