WERKELIJKHEID IN MINIATUUR



Activiteiten week 2 (05-01-2009 t/m 11-01-2009)

Deze week is een begin gemaakt met het bouwen van het schaduwstation "Ober-Läegerli" 1.

Dit uitzetten heeft voor nogal wat vertraging gezorgd. De geleverde triplex platen waarop de baan wordt gebouwd, alsmede het triplex bedoeld voor de schotten voor de opbouw van de diverse niveaus was van dien aard dat het niet bruikbaar was en omgeruild moest worden.

Dit is inmiddels gebeurd, zodat we komende week de achterstand proberen in te lopen.


Het bouwen van schaduwstation 1


© 2008-2018 Jan A. Theulings
Activiteiten week 3 (12-01-2009 t/m 18-01-2009)

Verdere voorbereidingen aan het schaduwstation zijn gemaakt en aan de op- en afrit van de kanaaltunnel trajecten is deze week verder gewerkt.

Ook is een begin gemaakt met het uitzetten van 2 spiralen.

Natuurlijk konden we na het plaatsen van het schaduw station niet wachten om een zeer kleine proefrit te maken.

De eerste proefrit


Activiteiten week 4 (19-01-2009 t/m 25-01-2009)

De afgelopen week zijn we druk doende geweest met het uitwerken van de bouw van de eerste vande vele spiralen die op de diverse tafels gebouwd gaan worden.

Uitvoerig overleg en het maken van de diverse mallen zijn een eerste vereiste.

Ook hebben we afgelopen week een paar dagen extra hulp gekregen van Loeki een ervaren modelbouwer uit Eindhoven.
Activiteiten week 5 (26-01-2009 t/m 01-02-2009)

De eerste spiraal van de vele die gebouwd gaan worden bestaat uit 4 lagen en gaat straks het station "Ober-Läegerli" verbinden met de baanvakken die naar de kanaal tunnel leiden om op het rechter tafelgedeelte "Ober-Läegerli"  te komen.
.
Verder is er een start gemaakt met de tweede spriaal die uit 6 lagen gaat bestaan en er weer voorzorgt dat de treinen die terug komen van het linker gedeelte via de andere kanaal tunnel straks hun weg weer kunnen voortzetten op de oorspronkelijk tafel.

Ook is een begin gemaakt met de aanleg van de electronica voor de tal van voedingen en andere electronica die straks nodig zijn voor de tientallen baanvakken en besturing.

De bouw van de eerste spiraal